討論室/0.17対応

このページは Factorio ver0.17.x で追加・変更された箇所をまとめ、該当Wikiページの更新を行いやすくするためのものです。

  • 各セクションはそのままWikiページに対応
    • リリースノートから新機能、変更点、バランシングを各ページにふりわけ (バグフィックス、MOD、Scriptingは扱わない)
    • wikiに書かなくてもいい内容もあるかもしれません
       
  • ver 0.17.11 までの変更点を追記

その他の変更点

  • クイックバーの刷新 (New quickbar (more in Gui section))
  • ALTモード変更やブループリント作成等を素早くアクセスできるショートカットバーの追加 (Added shortcut bar that allows quick access to certain game features, such as toggling alt mode, creating blueprints, or turning off personal roboport)
  • 新しいGUIスタイル (New gui style with final version of some parts of the GUI (More in Gui section))
  • クリップボード(コピー/カット/ペースト)操作 Shift+マウスホイールで履歴も可 (Added clipboard functionality. (Control + C, Control + X, Control + V activate appropriate tools) Shift + mouse wheel allows to cycle the clipboard history.)
  • アンドゥ機能 (Added undo functionality (Control + Z). Supports manual entity building and by blueprints and manual mining and usage of deconstruction planner.)
  • リッチテキストタグ機能。駅名やセーブ名、チャット画面等、リッチテキストタグ機能を使うことにより、色・フォント・画像等を使用できるようになります (Rich text tags. These tags can be used almost anywhere: Chat, station names, save names, custom ui and probably a few places we didn't think of. They allow changing color, font, images and location/blueprint/armor/station/locomotive linking through chat. (More in features))
    • Basic image tags format is [img=<image path>] where image path can use item, entity, technology, recipe, item-group, fluid tile, virtual signal achievement or utility icon. For example [img=item/iron-plate] or [img=item.iron-plate]. The "." instead of "/" usage is to make it usable in save names. Additionally, items/entities/technologies/recipe/item-group/fluid/tile/virtual signal or achievement can be linked directly by [item=iron-plate], [recipe=iron-plate], or [entity=small-biter] to provide tooltip for the appropriate object.
    • Blueprint/special item tags. Shift clicking the icon in chat will create an item and place it in the cursor. Format is [special-item=blueprint string], eg: [special-item=0eNp1jtEKwjAMRX9l5rnCxkShvyIi3YxboU1Lm4lj9N9N54sv5iFwL/eeZIPBLRiTJQa9gR0DZdDXDbKdyLjq8RoRNFhGDwrI+Ko4GcoxJD4O6BiKAksPfIPuyk0BElu2+CXtYr3T4gdMEvjHUBBDllqgelVQrYJVdqnE/br+eVaBM1ITb0bnQvNMwTc8YzPOhiZ0YTpI5oUp78BL33YnmbY/l/IBb4pSQQ==]. These tags also work with deconstruction and upgrade planners.
    • Map ping tags: Created by shift-clicking the ground/map when the chat is open. Format is [gps=x,y], eg [gps=10,30] will show a map ping in all players maps at location 10,30. Clicking the icon in chat will open the map on the specified location.
    • Font tags: Format is [font=debug-mono]mono text[/font].
    • Color tags: Format is [color=1,0,0]red text[/font]
  • マップPing機能。マルチプレイ時にマップ上でCtrl+Alt+クリックをすることにより、全てのプレイヤーに座標を伝えられる。(Map pings. Ctrl+Alt+click on the map to show a ping in all players maps at that location.)
  • 同じ名前の複数のバージョンのMODがあるとき、使用バージョンを選択可 (When multiple versions of the same mod are installed you can select which version you want to use.)
  • マルチプレイ時にMOD設定を自動同期するようにした? (The sync mods with save/multiplayer game feature can now sync mod startup settings as well as mods.)
  • 建設計画の本やアーマーを閉じるときに、閉じる直前の状態を保持するようにした (Closing opened items (blueprint books/armor) now remembers what GUI you previously had open.)
  • Steamネットワークのサポート (Added steam networking support for steam users.)
  • LogitechハードウェアのRGBサポート (よく知らないけど、こういうの?) (Added RGB support for Logitech hardware.)
  • MacOS向けに、Accessibility zoom featureを無視するオプションをつけた (Added an option to ignore mouse events when using accessibility zoom feature on macOS.)
  • レーダーを持っているとき、ミニマップに既設のレーダーのエリアをハイライト表示するようにした (When holding radar in cursor, area covered by existing radars is also highlighted on minimap.)
  • 浅瀬のタイルを追加。敵や乗り物は浅瀬を通れる。(Added two levels of shallow water tiles (only placed by map editor, not generated). Enemies and vehicles can travel over shallow water.)
  • プレイヤー数制限を6から10に増加 (Increased player reach from 6 to 10.)
  • Default_request_amount removed in all places where it was used. Default logistic request is 1 stack, unless changed by the setting "Default request is 1". (←何のことだか分かりません。ロボットが一度に持てるアイテム数の話?)
  • セーブ名にUnicode文字を使えるようにした (It is allowed to use unicode characters in save names.)
  • ゴーストとして残る時間を1時間から1週間に増加 (Increased ghost time to live of ghosts from 1 hour to 1 week.)
  • 燃焼効率を100%にした。その代わり、燃料値は半分となった (Burner efficiency is set to 100% for all entities and fuel value is halved to simplify calculations. This should not change game balance.)
  • 採掘力を排除し、採掘速度・採掘時間にした (Removed the hardness/mining power mechanics, we just have a mining speed and mining time now.)
  • ゲームクリア条件を、ロケットを打ち上げるだけとした(衛星はスペースサイエンスパックを得るために必要) (The game is won by launching a rocket, the Satellite is only for getting Space science packs.)
  • アイテム削除のためのマップエディタを追加 (Added map editor support to delete items.)

グラフィック関連

  • 新規グラフィック (New graphics for:)
    • 蓄電池、バイター、スピッター、ワーム、巣、チェスト、電柱、変電所 (accumulator, biters, spitters, worms, spawners, chests, electric poles and substation)
    • マップの端、ロケットサイロ、搬送ベルト、地下ベルト、分配器、搬送ベルト回路接続 (map edge transitions, rocket silo, transport belts, underground belts, splitters and transport belt circuit connector)
    • 木、タレット、壁、ゲート (trees, turrets (gun, flamethrower and laser), walls and gates)
  • レーザータレット、パーソナルレーザー防御、防衛ロボットは新しいレーザービームを使用 (laser turrets, personal laser defense and distractor robots now use new laser beams.)
  • 選択された設備に紐づくインサーターを強調表示 (Highlighting inserters that would interact with selected/previewed entity.)
  • ヘルスバーの上にシールドバーを表示 (Showing shield bars above health bar for relevant entities.)
  • 縦向きパイプ単体の長さを短くした。(Single vertical pipe is shorter.)

GUI関連

  • New final versions of several important GUI screens (Quick bar, Train Schedule, Load/Save Game, Settings, Map Generator, Research, Mods) Other screens than the mentioned ones (more than 100) have inconsistencies and will be updated in future minor updates.
  • The quickbar is no longer an inventory, instead it can only hold shortcuts it items in inventory or blueprint library. The quickbar now has 10 pages of shortcuts. Player inventory increased by 20 slots to compensate. Toolbelt research further increases the player inventory.
  • In the map, station and tag selection is now visualized by the standard Factorio selection box graphics instead of highlighting.
  • Added interface option: When selecting a buildable item from the quickbar or when using the pipette tool, if you have no items of that type, a ghost will be placed in the cursor instead.
  • When something is not buildable (manual or blueprint building), the reason of why it isn't buildable is shown as flying text over the cursor when the build is attempted.
  • Only compatible results of a furnace are manually placeable in the result slot. (Mainly to avoid confusion of new players)
  • Tile construction jobs are being handled by robots separately from entity building jobs, to prevent entity ghosts not being built due to large number of tile ghosts.
  • Blueprinting tools are no longer shown in the quickbar filter selection. (https://forums.factorio.com/66088)

操作方法

操作方法
./0.17操作方法?

  • キーバインドをキーコードからスキャンコードに変更。US QWERTY配列から離れたレイアウト(AZERTYなど)においてデフォルトのキーバインドがおかしくなる現象を解決する。
  • エンティティ選択時に"Z"(アイテムを置く)を押すと地面ではなく中に置く。
  • 建設計画作成、建設計画の本を作成、解体プランナーを作成、アップグレードプランナーを作成、個人用ロボットステーション切り替え、外骨格切り替え機能にキーボードアクセスが可能に。

キャンペーン

キャンペーン
./0.17キャンペーン?

  • 「はじめの一歩」を「はじめに」に変更 キャンペーンメニューからプレイ可能。
  • 「新たなる希望」を削除。

チュートリアル

チュートリアル
./0.17チュートリアル

  • 斧を削除。研究効果に変更。
  • 木材を削除。原木を木材に名前変更。

シナリオ

シナリオ
./0.17シナリオ?

  • ウェーブディフェンスシナリオを変更。複数ラウンドのサポートとマップの動的生成。
  • ウェーブディフェンスでプレイヤーが死んだ場合、死体から初期装備を削除。

困った時は

困った時は

Tips

Tips

運送ネットワーク

運送ネットワーク
./0.17運送ネットワーク?

  • フィルターインサータのフィルターにホワイトリスト・ブラックリストを設定可能。
  • ベルト移動耐性装備を追加。
  • 搬送ベルト上のアイテムの隙間を0.28タイルから0.25タイルに変更。従って運搬力が15/30/45(個/s)に。

製造ネットワーク

製造ネットワーク
./0.17製造ネットワーク?

  • 統計に250時間・1000時間の項目を追加。
  • エンティティの手動回収時間が微妙に変更、顕著ではない。
  • 石とそれ以外の鉱石の採掘時間を1に統一。ウラン鉱石は2だが、採掘時間200%と表示される。
  • 掘削機の速度を<x>/sの形で表示。(燃料式0.25/s 電動0.5/s) 相対的な採掘速度(ベルトに対する?)が少し減少し、数字がきれいになった。(0.25→0.25と0.525→0.5)
  • 組立機123の電力消費と汚染排出を調整。高Tierの組立機はより電力を食うが汚染は少ない。

物流ネットワーク

物流ネットワーク
./0.17物流ネットワーク?

電気ネットワーク

電気ネットワーク
./0.17電気ネットワーク?
木製チェストと小型電柱は燃料として使えない。

原子力ネットワーク

原子力ネットワーク
./0.17原子力ネットワーク?

  • 触媒の調整を入れたうえで、kovarex濃縮プロセスに生産力モジュールを使用可能になった。
    ※「触媒の調整」の意味するところ:
    生産加速バーが100%に達した際に「ウラン235を41個+ウラン238を2個」を得られるわけでは無く、触媒分を差し引いた「ウラン235を1個」だけが得られる。
    遠心分離機からのアウトプットが今まで以上に複雑になるので、従来設計の工場に生産力モジュールを入れただけでは正しく機能しないかもしれない。
  • 原子力発電の研究をウラン生産と原子力発電に分割。

回路ネットワーク

回路ネットワーク
回路NWの仕様
./0.17回路ネットワーク?
./0.17回路ネットワークの仕様?

液体ネットワーク

液体ネットワーク
./0.17液体ネットワーク?

  • 流体混合防止機能。流体が混合する可能性のあるアクション(パイプ設置、レシピ変更、回転等)を行うと空飛ぶエラーメッセージが表示される。
  • パイプを地下パイプに高速置き換え可能に。

列車ネットワーク

列車ネットワーク
./0.17列車ネットワーク?

  • 列車類を建設計画に含めることと解体プランナーで解体することが可能に。
  • 臨時駅を列車に追加することが可能に(マップをCtrl+クリック)。臨時駅は列車が一度到着すると取り除かれる。
  • 発車条件を持たない駅には列車は止まらずウェイポイント(経路情報を与えるだけ)として機能する。
  • 「乗客あり」「乗客なし」を発車条件に追加。
  • 燃料切れの自動運転機関車の警告アイコン。
  • GUIで設定可能な、貨物車の中身の視覚的表示。
  • 駅名上限を50文字か100文字に。ほとんどのケースで最低3タグが利用可能に。
  • 機関車の燃料消費を2倍に。
  • 核燃料の熱量を2倍に。
  • ロケット燃料の熱量を10.6%減少、固形燃料の熱量を4%減少。
  • Changed train pathfinding in a way, that it can find path that ends in the same segment where it started. This worked only for the trivial case of all path of one segment before.
  • Disabling station with train waiting in it doesn't force the train to departure anymore so it works as it worked in 0.16. It looked like a useful change for 0.17, but we can control train conditions by circuit network and there are some nice and simple use cases were ruined by trains being forced to departure when the stop is disabled.

ロボネットワーク

ロボネットワーク
./0.17ロボネットワーク?

  • エンティティの設置・建設計画の適用に失敗した時、理由を飛ぶ文字列で表示。
  • ロボットが崖を壊すことが可能に。
  • Using deconstruction planner is incorporated in the latency hiding.
  • 個人用ロボットステーションを変更。ロボが追いつけない速度の車や自動運転中の列車に乗車中はロボが稼働しない。
  • 埋立地を建設計画に含めることが可能に。ロボが設置可能に。
  • 建設計画ライブラリから持ってきた建設計画はQを押した時にキャラクターインベントリに入らないが、手動でスロットに置くことはできる。(クリップボードアイテムと同じ)

アイテム

アイテム
./0.17アイテム

  • ベルト移動耐性装備を追加。
  • アップグレードプランナーを追加。
  • 斧を削除して研究効果に置き換え。
  • 木材を削除(原木を木材に名前変更)。
  • サイエンスパックの名前変更:
    • サイエンスパック1→自動化サイエンスパック
    • サイエンスパック2→物流サイエンスパック
    • サイエンスパック3→化学サイエンスパック
    • ハイテクサイエンスパック→ユーティリティサイエンスパック
    • 軍事・製造・宇宙サイエンスパックはそのまま。
  • サイエンスパックのレシピ変更:
    • 軍事:1x貫通弾薬 1xグレネード 2x防壁
    • 化学:3x発展基盤 2xエンジンユニット 1x固形燃料
    • 化学サイエンスパックは一度に二個生産される。
    • 製造:1x電気炉 1x生産力モジュール1 30xレール
    • 製造サイエンスパックは一度に三個生産される。
    • ユーティリティ:2x制御基板 1x飛行用ロボットフレーム 3x軽量化素材
    • ユーティリティサイエンスパックは一度に三個生産される。
  • 鉄板・銅板・石レンガのクラフト時間を3.5→3.2秒に低下。鋼材は17.5→16秒。
  • 石炭の液化は90x重油、20x軽油、10x石油ガスを生産。25x重油、10x石炭、50x蒸気を消費(より多くの重油を生産して軽油と石油ガスは少なく)。
  • 軽量化素材は2x鋼材、20x銅板、5xプラ棒を消費。
  • 軽量化素材のクラフト時間を30秒から20秒に減少。
  • 中型・大型電柱は鉄筋を消費。
  • 駅は鉄筋を消費。
  • プログラマブルスピーカーは鉄筋を消費。
  • ランプのレシピから鉄筋を削除。銅線を消費。
  • ディフェンダーカプセルの素材に飛行用ロボットフレームを追加。
  • 組立機2の9x鉄板の代わりに2x鋼材。
  • 化学プラントの製作速度を1に変更。化学プラントに設定できるレシピの一部を時間減少。
  • 遠心分離機の製作速度を1に。
  • 高Tierの装備アイテムレシピに軽量化素材を要求。(エネルギーシールド2, バッテリー2, ロボポート2, 融合炉, パワーアーマー2, レーザー防御)
  • パワーアーマーMk2のレシピの5xLv3モジュール→25xLv2モジュールに。製造サイエンスパック不要にするため。電気エンジンユニットを追加。
  • 原子爆弾のレシピに制御基板の代わりにロケット制御装置を要求。

装備品

装備品
./0.17装備品?

  • ベルト移動耐性装備を追加。
  • 個人用装備のスタックサイズを全て20に。
  • アーマーの耐久力をなしに。スタックサイズを1に。
  • 斧を削除。研究効果に置き換え。
  • Stickers can by applied onto cars and tanks now.
  • 個人用ソーラーが10kWから30kWに。レシピのソーラーパネル消費を減らして発展基盤を増やす。
  • 個人用レーザーの威力低下。電力消費低下。レーザー・電気の強化研究の影響を受ける。
  • 戦車のマシンガンのダメージボーナス撤廃。

燃料

燃料
./0.17燃料?

  • 全施設の燃料効率を100%に。燃料の熱量をおよそ半分に。これはゲームバランスに影響を与えないはず。
  • よって核燃料の熱量を倍に。
  • ロケット燃料は10.6%減少、固形燃料は4%減少。

タレット

タレット
./0.17タレット?

  • All military damage/shooting speed upgrade technologies merged into 7 technologies:
  • 全ての武器のダメージ、射撃速度の研究ツリーは7種類のテクノロジーに分けられた。
    • Physical projectile damage 1-6 + infinite
    • 弾丸ダメージ 1~6と無限研究に
      • level 1-4: bullets, gun turrets, shotgun shells
      • 研究レベル1~4:弾丸、ガンタレット、ショットガンセル
      • level 5+: previous levels and cannon shells
      • 研究レベル5以上:1~4に加え、砲弾
    • Refined flammables 1-6 + infinite
      • flamethrower turret, handheld flamethrower
    • Stronger explosives 1-6 + infinite
      • level 1: grenades
      • level 2: previous level and land mines
      • level 3: previous levels and rockets
    • Energy weapons damage 1-6 + infinite
      • level 1-3: laser turrets, personal laser defense
      • level 4: previous level and distractor robots
      • level 5+: previous levels and destroyer robots
    • Weapon shooting speed 1-7
      • affecting: bullets, gun turrets, shotgun shells, tank cannon shells, rockets
    • Laser turret shooting speed
    • Artillery shell shooting speed
    • Artillery shell range
  • Attacks predict target position and shoot there.
  • Flamethrower turret now predicts target position as well.
  • Disabled target leading for flamethrower turrets until it can be made better. (https://forums.factorio.com/65152)

ダメージ・防御

ダメージ・防御
./0.17ダメージ・防御?

./0.17敵?

  • Fight changes. Enemy projectiles are dodgeable and slowdown/damage the target over time. They also leave splashes on ground that have the same effect.
  • Behemoth worm added.
  • Worms and spitters use new "stream" attack now.
  • Acid splashes are created on the ground, dealing damage and slowing.
  • Slow effect received from different spitter/worm tiers stacks.
  • Worm shooting range is generally longer.
  • Worm and behemoth spitter attacks are large enough to damage neighbouring buildings.
  • All enemies have 100% acid resistance.
  • Changed spawner pollution absorption logic so that all the pollution on a chunk doesn't build up un-spent in a single spawner.

テクノロジー

テクノロジー
./0.17テクノロジー?

  • Added a research queue that becomes available after the player has finished the game by launching a rocket with satellite.
  • Inserters are putting science packs to the lab even when there is no research in progress or when the research doesn't need that particular pack.
  • Removed pickaxes and replaced them with research effects.
  • Technology pre-requisites tweaked so the unlocked item(s) always have all the ingredients already unlocked as well. This means many small changes.
  • Science pack names changed:
    • Science pack -> Automation science pack
    • Science pack 2 -> Logistic science pack
    • Science pack 3 -> Chemical science pack
    • High-tech science pack -> Utility science pack
    • Military, Production and Space science pack names remain the same.
  • Science pack recipes changed:
    • Military science pack now requires 1x Piercing rounds magazine, 1x Grenade, 2x Wall.
    • Chemical science pack now requires 3x Advanced circuit, 2x Engine unit, 1x Solid fuel.
    • Chemical science pack now crafts in pairs.
    • Production science pack now requires 1x Electric furnace, 1x Productivity module, 30x Rail.
    • Production science pack now produces in groups of 3. Crafting time rescaled to match.
    • Utility science pack now requires 2x Processing unit, 1x Flying robot frame, 3x Low density structure.
    • Utility science pack now produces in groups of 3. Crafting time rescaled to match.
  • Some technologies more clearly split between Production and Utility science packs:
    • Production science pack:
      • Effect transmission
      • All level 3 modules
      • Kovarex enrichment process & Nuclear fuel reprocessing
      • Worker robot capacity 2
    • Utility science pack:
      • Logistic system
      • Worker robot speed 3
      • Military 4 and weapon unlocks/upgrades
      • Power armor mk2 and Portable fusion reactor
  • Both Production and Utility science packs are required only for Rocket silo, Atomic bomb and some high-tier upgrades.
  • Every science pack now has a technology to unlock it. Some technology prerequisites changed slightly. Space science pack technology unlocks the Satellite.
  • Rocket fuel, Low density structure and Rocket control unit are unlocked by their own technologies.
  • Nuclear power technology split to Uranium processing and Nuclear power.
  • Nuclear fuel reprocessing technology cost reduced from 1500 to 50.
  • Lubricant technology added (pre-requisite for Electric engine and Logistics 3)
  • Fast and Filter inserters are unlocked by their own technology with a pre-requisite of Electronics.
  • Automation 2 is a pre-requisite for Fluid handling. (Assembling machine 1 can't handle fluids)
  • Engine is a pre-requisite for Fluid handling. (Pump needs Engines to craft it)
  • Pump is now unlocked by Fluid handling. (was Engine)
  • Fluid handling is a pre-requisite for Oil processing.
  • Automation 2 now requires Automation and Logistic science packs.
  • Portable solar panels have Modular armor as pre-requisite.
  • Low-tier personal equipment has Portable solar panels as a pre-requisite so you could possibly utilize the equipment when it is unlocked.
  • Some high tier personal equipment (Energy shield mk2, Battery mk2, Personal laser defense and Discharge defense) have Power armor technology as pre-requisite.
    • Refined flammables 1-6 + infinite
    • Stronger explosives 1-6 + infinite
      • level 1: grenades
      • level 3: previous levels and rockets
    • Energy weapons damage 1-6 + infinite
    • Weapon shooting speed 1-7
    • Laser turret shooting speed
    • Artillery shell shooting speed
    • Artillery shell range
  • Modular Armor technology pre-requisite changed from Modules to Advanced Electronics.
  • Power Armor Mk2 technology pre-requisite changed from modules to Military 4.
  • From the start maximum follower count is 5 instead of 1. Level 3 of maximum follower count gives +5 instead of +10 to compensate.
  • All infinite technologies have Space science pack as a pre-requisite.
  • Changed mining productivity technology to add 10% in one level instead of 2%, increased the formula from 100 * level to 500 * level and removed some of the low level intermediate levels.
  • Changed mining productivity cost to 2500 increase per level to fix that the last change was actually making it 5 times less expensive towards infinity. Lower levels are cheaper on the other hand.

実績

実績
0.17実績

マップ設定

マップ設定
./0.17マップ設定?

  • Reworked the Map Editor so it's now part of the standard game and can be toggled at will using the '/editor' command.
  • Resource generation changed significantly: The starting area contains only iron, copper, coal and stone, in very predictable amounts. Uranium and oil are excluded from the starting area. Resource generation settings now have a much more dramatic effect. Increased the number of steps for each setting. Ore patches are slightly less frequent but richer. There will be a more balanced amount of resources within a large enough region. Many other small tweaks.
  • Biter generation changed significantly: Biter richness slider removed, biter placement is only configured by size and frequency settings. Biter generation settings now have a much more dramatic effect. Increased the number of steps for each setting. Biter bases will increase in size, frequency and number of worms depending on the distance from player spawn. Worm size increases depending on the distance from player spawn. Small biter bases are now closer to the player spawn. At large distances from player spawn, biter base frequency is lower than before but biter bases are larger. Other small tweaks.
  • Terrain generation changed significantly: Water is generated as large lakes instead of swamps. Tile generation improved. Tile placement respects biomes better. More predictable cliff placement. Better controls in the map generator GUI for water, tiles and cliffs.
  • New map terrain type selectable: Island. Launch the rocket with only a limited amount of resources available on the map.
  • Terrain generator options are preserved by the map generator GUI unless explicitly changed.

運送ネットワークアップグレード

運送Upgrade

  • Item spacing on transport belts changed from 0.28 tiles to 0.25 tiles, giving a transport belts throughput of 15/30/45 (basic/fast/express) items per second.

発電効率

発電効率
./0.17発電効率?

マルチプレイ

マルチプレイ
./0.17マルチプレイ?

  • Support for mod synchronisation when joining multiplayer game. Works as long as the used mods are on the mod portal.
  • Added support to import and export permissions.
  • Added support to change multiplayer config settings runtime.
  • Added support to edit the whitelist, banlist, and admin list when hosting a multiplayer game.
  • Added the Admin GUI (openable through /admin in the console) to manage multiplayer players.
  • When selecting any item to the cursor from some of the player inventories. As long as the item is being held, hand icon is shown on the slot it was taken from. The hand prevents any other item to be inserted into the slot as long as the player cursor isn't cleared.
  • Renamed the whitelist and banlist to server-whitelist and server-banlist.
  • Added server-adminlist that's used to determine which people are admins when hosting any multiplayer game. This is synced both ways when hosting any game.
  • Removed "admins" from the multiplayer server-settings file - they're now handled through server-adminlist.
  • Changed the chat gray-out mechanism. It always greyed-out after 5 seconds to 70% alpha, and then stayed depending on the setting. Now it stays 100% and only greys out away in the last 2 seconds.

コンソールコマンド

コンソールコマンド
./0.17コンソールコマンド?

  • Added --disable-migration-window command-line option to disable the "migrated content" gui.
  • Added /unlock-shortcut-bar console command to unlock all shortcuts at once. This command does not disable achievements.