Top > Update(PS3)

Update(PS3)

【PS3 アップデート一覧 (公式)】

  • Updateは恒久的なもので削除しない限り反映されます。
  • Hot Fixはオンラインに接続している時のみの暫定パッチです。

Hot Fix (2013/09/12) Edit

  • Gearbox Community Day 2013
  • 一般MOBからの超レアドロップとしてキャラクターカスタマイズアイテムが追加されました。もし1つでも見掛けたら、すぐに使用して下さい!
    character customizations added as extremely rare drops from common enemies - if you see one, be sure to use it as quickly as possible!
  • イベントで配布された各キャラのヘッド・スキン1種ずつ。サンプル→
  • アイテムとして持ったままだとゲーム終了時に保存されないため、すぐに使用してアンロックする事
  • ドロップする可能性があるのはキャンペーン中のみ。(期間未定)

Update (2013/08/29) Edit

【全般】

  • ブラックマーケットに新しいSDUを追加。
    • 各弾薬ごとにそれぞれ1つの弾薬所持数増加SDU。(100E・1回分)
    • バックパックと倉庫のアップグレードSDU。(150E、200E・2回分)
      Added new items to the Black Market
      One additional ammo upgrade for each ammo type, at 100 Eridium each
      Two more backpack storage space upgrades, at 150 and 200 Eridium respectively.
      Two more bank storage space upgrades, at 150 and 200 Eridium respectively.
  • 所持可能なイリジウムの上限を500から999へ増加。※反映されていない模様
    Increased the maximum amount of Eridium players can hold from 500 to 999.
  • スコープ等のズーム倍率を武器カードへ表記するように。
    Added Zoom amount to weapon cards.
  • Lv61以上の敵がより良い戦利品を落とし易くした。
    Rarity of loot drop rates have been increased for enemies level 61 and above.
  • UVHモードにおけるLv61以上の敵のヘルス回復能力を向上させた。
    Enemy health regen in Ultimate Vault Hunter Mode increased for enemies level 61 and above.
  • スタッフロールをスキップした際、一部のプレイヤーにEDテーマが流れ続けていた問題を修正。
    Addressed an issue that could cause credits music to continue for some players when the credits were exited early.
  • 他のチャレンジをクリアしないとアンロックされないスナイパーライフルのチャレンジ「驚いた?」を初めから表示させた。
    Set the "Surprise!" challenge to be visible for everyone instead of unlocking after completing another challenge.
  • Terramorphous the Invincible からのドロップが時折正しく表示されない・拾えなくなっていた問題を修正。
    Addressed an issue that could cause loot dropped from Terramorphous to not be pick-up-able or visible to all players.
  • ■未訳■
    Addressed an issue where the user could lose functionality of their weapon as a Psycho when activating Buzz Axe Rampage and Hellfire Halitosis simultaneously right before being killed.
  • ミッション報告で2つの報酬から1つを選ぶ際、両方を手に入れる事ができていた問題を修正?
    Addressed an issue that would sometimes grant players two sets of rewards for completing one mission.
  • 自然災害で自殺する事により決闘に勝利できていた問題を修正?
    Addressed an exploit that allowed players to "win" a duel by killing themselves with environmental damage.
  • 実績・トロフィー「Thresher スマッシャー」が画面分割でも解除される仕様を修正。
    Addressed an issue that could prevent the iThresher Thrashedi achievement/trophy from being unlocked in a split-screen game.
  • ロケーションチャレンジ「切り札を出せ!」「俺の声が聞こえるか」を達成できなくなる可能性がある問題を修正。
    Addressed an issue that could cause players to be unable to complete the "Can You Hear Me Now" and "Big Guns" challenges.
  • Sheriffのデスマークが正しい位置に表示されるように修正。(Zer0のスキル?)
    Addressed an issue causing the Death Mark symbol on the Sheriff of Lynchwood to appear in the wrong location.
  • スキルポイントを過剰に得られる問題に対処。
    Addressed an exploit that could allow players to increase their skill points beyond intended amounts.
  • Captain Flynt がTVH・UVHモードにおいて本来ドロップするべきアイテムをドロップしない問題を修正。
    Addressed an issue sometimes causing Flynt not drop any unique loot in True Vault Hunter Mode and Ultimate Vault Hunter Mode.
  • 改造品を自動的にインベントリから削除するように。
    Added safeguards to better protect players against hacked items and weapons -- invalid items will now be automatically removed from a player's inventory.
  • メインミッション「保護区」にて「+スラグのサンプルを入手する」を達成しなかった場合に、エリア「Natural Selection Annex」からリスタートできなくなっていた問題を修正。
    Addressed an issue that stopped players from loading inside the Natural Selection Annex if they saved and quit there without completing a specific objective of the Wildlife Preservation mission.
  • 各レイドボスの1日1回制限を解除。
    Disabled the daily lockout for raid bosses
    Shoved The Warrior off into the abyss after he dies so that players can always grab loot that he might otherwise have been sitting on.
  • マルチプレイで複数のキャラが同時に望遠鏡を覗いた際に操作不能になってしまう問題を修正。
    Addressed an issue that could cause players to lose control of their characters when using certain telescopes simultaneously in a multiplayer game.
  • BNK3R が特定の条件でハマってしまい倒せなくなっていた問題を修正。
    Addressed a few issues that could cause BNK-3R to get stuck or otherwise not complete his death animation properly.
  • ミッション報酬で得られるE-Tech武器の表示アイコンが緑になっていた問題を修正。
    Addressed an issue causing E-Tech weapons given as mission rewards to show up as the wrong rarity.
  • Voracidous the Invincible のシールドをUVHモードでは難易度相応の耐久度にした。
    Increased Voracidous's shield to intended levels in Ultimate Vault Hunter Mode.
  • エリア「Terramorphous's den」への扉を開くために必要なイリジウムを増加。
    Increased the Eridium required to enter Terramorphous's den.
  • Captain Flynt が時折飛び降りず倒せなくなる問題を修正。
    Addressed an issue causing Flynt to sometimes not jump down and engage the player.
  • ビークル呼び出し時に選んだカスタマイズスキンをゲーム終了後も保持するようにした。
    Saved the player's vehicle skin choice so that it doesn't have to be re-chosen in each new play session.
  • New-U Stationで表示されるカスタマイズアイテムの入手状況の数字を正しく修正。
    Addressed an issue causing the earned/total customization count in a customization station to be incorrect.
  • ■未訳■
    Addressed an issue that could sometimes cause items acquired via SHiFT to be capped incorrectly at level 50.
  • ■未訳■
    Addressed an issue of debug text appearing rarely when a splitscreen player leaves the game while the other player has a mission screen up.
  • ■未訳■
    Addressed an issue that could result in a splitscreen player erroneously activating the 'load a character' UI mid-game.
  • ロード時間を大幅に短縮させた。
    Significantly sped up loading times.
  • ■未訳■
    Addressed a problem that could rarely cause inaccurate user input.

【DLC関連】

  • [DLC1] キャプテン・スカーレットと海賊の秘宝
  • エリア「The Leviathan's Lair」の宝物殿へ何度も入る事ができた問題を修正。
    (Captain Scarlett DLC) Addressed an issue allowing the treasure room to be re-entered multiple times after defeating the Leviathan.
  • 破壊されたサンドボートで別エリアへ渡る際、プレイヤーが地面の下へ埋まりこんでしまう事がある問題を修正。
    (Captain Scarlett DLC) Addressed an issue that could cause players to be stuck under the world when traveling to a new zone while in the destroyed hovercraft in Captain Scarlett content.
  • チャレンジ「高いところなんか、怖いもんか!」がマルチプレイで正しく解除されない問題を修正?
    (Captain Scarlett DLC) Addressed a problem that could cause the "I Ain't Afraid of Heights" challenge to not complete properly for all players in a multiplayer game.
  • [DLC3] Sir Hammerlockと行くハンティング紀行
  • Witch doctorによって移動速度が下げられたままエリア移動をすると、そのゲームの間は移動速度が治らなくなっていた問題を修正。
    (Sir Hammerlock DLC) Addressed an issue where players could get slowed for the duration of a game session if they left an area after being slowed by a witch doctor.
  • [DLC4] Tiny Tinaとドラゴンの城塞
  • MimicにZer0のクリティカルヒットインジケーター(デセプション発動中に敵の弱点がハイライトされる効果?)が表示されていなかった問題を修正?
    (Tiny Tina DLC) Addressed an issue causing Zer0's critical hit indicator to not display on Mimics.
  • Necromancer系の敵がより確実にSkeletonを召喚できるように修正?
    (Tiny Tina DLC) Taught Necromancers how to cast their skeleton-summoning spell more reliably.
  • チャレンジ「A Single Deadly Bitei」が解除されない問題を修正。
    (Tiny Tina DLC) Addressed an issue that could cause the iA Single Deadly Bitei challenge to not unlock.
  • ミッション「小さな仲間」で音声が再生されない事があった問題を修正。
    (Tiny Tina DLC) Addressed an issue of audio not playing from dwarves at the entry to the mines on the mission Dwarven Allies.
  • 空の明暗が切り替わる際の画面効果のタイミングを調整?
    (Tiny Tina DLC) Addressed the timing of some effects when transitioning from bright, sunny skies to dark and brooding ones and vice versa.
  • Rolandが一方の手に剣と銃を持つ事がある問題を修正。
    (Tiny Tina DLC) Addressed an issue that could cause Roland to be holding a sword and a gun in the same hand.
  • 特定のルートを通ってエリア「Flamerock Refuge」へ到達するとゲームが進行しなくなる問題を修正。
    (Tiny Tina DLC) Addressed an issue that could cause the player to be unable to progress if taking an alternate route to Flamerock Refuge.
  • マルチプレイの際、ミッション「兄に贈る鎮魂歌」での魔法のエフェクトがホスト以外に正しく表示されない問題を修正。
    (Tiny Tina DLC) Addressed an issue causing client players in a multiplayer game to not see magical effects when activating the "My Dead Brother" mission.
  • ダイス付きチェストで合計20を出しても実績・トロフィー「ダイス大好き!」が解除されない事がある問題を修正。
    (Tiny Tina DLC) Addressed an issue that could cause the "Keep Rollin' Rollin' Rollin'" achievement to not unlock when the player rolls a 20.
  • DLC4で追加された「Good」の前置詞がついたクラスMODを装備するとリロード時間短縮の効果が逆に増加を招いていた問題を修正。
    (Tiny Tina DLC) Addressed an issue causing class mods with "Good" in their name to be detrimental to reloads.
  • エリア「Dwarven Mines」に3つめのVaultシンボルを追加。
    (Tiny Tina DLC) Added a third vault symbol to the Dwarven Mines for players to discover.

【ミッション関連】

  • 下記のミッションの続行・完了が不可能になる問題を修正。
    Addressed issues with the following missions that could cause players to get stuck or not be able to complete them:
    初めての銃 - My First Gun
    血の抗争:血まみれの追悼 - Clan War: Wakey Wakey
    空き室なし - No Vacancy
    善は”守れ” - Shielded Favors
    銀行を吹っ飛ばせ - Breaking the Bank
    苦労と災難 - Toil and Trouble
    列車襲撃 - A Train To Catch
    (DLC4) ロール プレイ - (Tiny Tina DLC) A Role-Playing Game
    (DLC4) 子供の魔力 - (Tiny Tina DLC) The Magic of Childhood
    (DLC4) 拒絶、怒り、イニシアチブ - (Tiny Tina DLC) Denial, Anger, Initiative
    (DLC4) 小さな仲間 - (Tiny Tina DLC) Dwarven Allies
    (DLC4) 血染めの冬が来る - (Tiny Tina DLC) Winter is a Bloody Business
  • TVHモードにおいて、ミッション「動物愛護:治療」で本来表示されるべき対象ではないRabid skagへウェイポイントが表示されていた問題を修正。
    Addressed an issue that could cause errant mission indicators to appear above rabid skags when players had not yet accepted any Animal Rescue missions in True Vault Hunter Mode.
  • TVHモードの開始時、動けなくなる・ミッションを完了できなくなる事があった問題を修正?
    Addressed an issue that could result in players being stuck at the beginning of the game in True Vault Hunter Mode and unable to complete any missions.
  • ミッション「隠された日誌」で誤ったウェイポイントが表示される事がある問題を修正。
    Addressed an issue that could cause an incorrect waypoint to be displayed for the mission "Hidden Journals".

【装備品関連】

  • シールド「Pot'O'Gold」を装備中にダメージを受けた際のシールドの効果によるアイテムドロップを正しくした。
    Addressed the Pot'O'Gold shield to drop items correctly when the player is damaged while wearing it.
  • マルチプレイ中にBoosterタイプのシールド・Adaptiveタイプのシールドの効果音が正しく鳴らなかった問題を修正。
    Addressed audio from Booster and Adaptive shields not playing during co-op games.
  • Tunguska」など一部のロケットの弾が目標に着弾せずすり抜けていた問題を修正。
    Addressed certain projectiles (such as rockets fired from a Tunguska) sometimes passing through objects instead of detonating on them.
  • 一部のアサルトライフルにおいて、バレルパーツの持つダメージボーナスが反映されていない問題の修正。
    Addressed an issue causing some assault rifle barrels to give lower damage bonuses than intended.
  • レリック「Terramorphous の血」と「Seraph の血」の性能をLv50以上に対応。
    Addressed the Blood of Terramorphous and Blood of the Seraphs relics to no longer be capped at level 50.
  • 武器カードに表示されるクリティカルヒット表記の誤記を修正。
    Addressed an issue causing item cards to sometimes show incorrect critical hit modifiers for weapons.
  • 一部ピストルのズーム時に表示される光学式サイトのアライメントを修正。
    Addressed an issue causing alignment of sights on certain pistols to be incorrect when zoomed in.
  • レリック「ブレス オブ Seraph」の性能をLv50以上に対応。
    Addressed the "Breath of the Seraphs" relic to scale above level 50.

【キャラクター関連】

  • (クリーグ) 特定の方法で殺された時、きちんとしたモーションをとらず棒立ちになる事があった問題を修正?
    Addressed an issue where the Psycho could get stuck and not animate when killed in a certain way.
  • (クリーグ) スキル「ヘルファイヤー ハリトーシス」と「バズ アックス ランペイジ」を併用した時、炎を吐く動作を行わない事がある問題を修正。
    Addressed an issue where client Psycho players would sometimes not play the fire breathing animation when activating Hellfire Halitosis and Buzz Axe Rampage at the same time.
  • (クリーグ) スキル「バズ アックス ランペイジ」がはしごの途中で終了すると、バズアックスを持ったままになる事があった問題を修正。
    Addressed an issue that could cause clients playing as Psychos to retain the buzzaxe in their hands if the action skill ended while they were on a ladder.
  • (ゲイジ) スキル「ディスコード」発動後、スタックを使い切っても発動が続く事があった問題を修正?
    Addressed an exploit causing Mechromancer's Discord skill to stay active after respeccing.
  • (ゼロ) スキルデス ブロッサムでデスマークを複数回付けた際、過剰なダメージボーナスを得られていた問題を修正。
    Addressed Zer0's Kunai skill stacking to higher damage amounts that intended under certain conditions.
  • (サルバドール) スキルガンザーキングが特定の現象で中断した際、右手に2丁の武器を持っている状態になる事があった問題を修正。
    Addressed an issue that could cause the Gunzerker to have two weapons attached to his right hand when his action skill was deactivated in a certain way.
  • (クリーグ) スキル「レイビング レトリビューション」中、意図していない頻度で喋っていた問題を修正。
    Addressed an issue causing Psychos using the Raving Retribution skill to be chattier than intended.
  • (クリーグ) スキル「リディーム ソウル」使用時にクリーグがダウンしない事がある問題を修正。
    Addressed an issue where the Psycho would sometimes not be put into the down state when applying the "Redeem the Soul" skill.
  • (クリーグ) クリーグ使用時に一部チャレンジが達成できなかった問題を修正。
    Removed some challenges Psycho players are unable to complete due to Krieg's heft.
  • (クリーグ・ゼロ) ダイナマイト投擲やデセプション中の近接攻撃が発動しない事があった問題を修正。
    Addressed players using alternate control schemes being unable to perform certain actions such as the Psycho's dynamite toss or the Assassin's action skill melee.
  • (クリーグ) スキル「バズ アックス ボンバディエ」の効果が「テイスト オブ ブラッド」のスタックの妨げになっていた問題を修正?
    Addressed an issue causing the Psycho's Buzz Axe Bombardier skill to block stacks of Taste of Blood from accruing.
  • (クリーグ) スキル「ヘルファイヤー ハリトーシス」のエフェクトが残り続けていた問題を修正?
    Addressed an issue that could cause the Psycho's Hellfire Halitosis visual effects to persist indefinitely.
  • (クリーグ) New-U Station利用時、スキルリセットの項目の数値が正しくなかった問題を修正?
    Addressed the Reset Skill Tree prompt in customization stations showing incorrect totals for the Psycho.

Hot Fix (2013/08/13) Edit

  • (DLC4) DLC4用のカスタマイズヘッドをダイス付きチェストから稀に入手できる様に変更。
    (Tiny Tina DLC) Dragon Keep-themed character heads added to the Dice Chest item pool as rare loot.

Hot Fix (2013/08/06) Edit

  • 一部ピストルの光学式サイトのアライメントをさらに修正。
    Further corrected the alignment of holographic sights on pistols.
  • Gaigeのスキルシェアリング イズ ケアリングの取得時にタートル系シールドを装備するとライフのマイナス効果が二重に適用されていた問題を修正。
    Summoning Deathtrap with "Sharing is Caring" enabled no longer causes a Turtle shield's health penalties to be applied twice.
  • Doc MercyMad DogSavage LeeMcNallyのレアドロップ率を全難易度で一貫させた。
    Adjusted drop rates of unique items from Doc Mercy, Mad Dog, Savage Lee and McNally to be more consistent across all modes.

Hot Fix (2013/07/24) Edit

    Corrected an issue with certain assault rifles not receiving the proper damage bonus from their barrel.
  • Captain FlyntTinderboxやユニークアイテムをドロップする確率を上昇?(ミスで0%になっていたのが正しい値にされた?)
    Flynt now has a chance to drop the Tinderbox and other unique items.
  • BNK-3Rがハマり、倒せなくなる問題の修正。
    Addressed an issue where BNK-3R could get stuck and not be defeated.
  • 一部ピストルの光学式サイトのアライメントを修正。
    Corrected the alignment of holographic pistol sights.
  • (DLC2) ロケットランチャーTunguskaBadassaurus Rexに適切なダメージを与えられなかった問題を修正。
    (Mr. Torgue DLC) Badassasarus now takes proper explosion damage from the Tunguska rocket launcher.
  • (DLC4) サイドミッション洞察力判定テストを受注したまま未完了の状態でもMurderlinと正しく会話が行える様に修正。
    (Tiny Tina DLC) Players that have accepted but not completed "Roll Insight" can now properly interact with Murderlin.
  • (DLC4) エリア「Unassuming Docks」で重要なエリアを見逃すのを防ぐためにboundary turretsの位置を変更した?
    (Tina Tiny DLC) Repositioned the boundary turrets in Unassuming Docks to prevent players from missing a critical area.
  • ストーリーミッション保護区中に+ミッション「スラグのサンプルを入手する」を達成しなかったプレイヤーが、エリア「Natural Selection Annex」からリスタートできなくなっていた問題を修正。
    Addressed a rare issue where players who did not complete the optional "Collect Slag Samples" objective would not properly spawn back into the Natural Selection Annex.

Hot Fix (2013/07/09) Edit

...

Update (2013/06/27) Edit

...

Update (2013/06/18) Edit

...

Update (2013/04/18) Edit

...

Hot Fix (2013/04/04) Edit

...

Update (2013/04/02) Edit

...

Hot Fix (2013/03/26) Edit

...

Hot Fix (2013/03/12) Edit

...

Hot Fix (2013/02/19) Edit

...

Hot Fix (2013/02/13) Edit

...

Hot Fix (2013/02/05) Edit

...

Hot Fix (2013/01/29) Edit

...

Update (2012/12/13) Edit

...

Update (2012/10/17) Edit

...

Update (2012/10/09) Edit

...